GRIP Rekenen staat voor Goed Rekenen in Praktijk. Het is belangrijk dat studenten goed leren rekenen, in het dagelijks leven maar ook voor het uitoefenen van diverse beroepen. Met de nieuwe rekenmethode leren mbo-studenten succesvol rekenen waarbij het leerproces een belangrijke rol speelt. GRIP Rekenen biedt BOL- en BBL-opleidingen herkenbare oefeningen en theorie waarin verbinding wordt gelegd met de directe actualiteit en de belevingswereld van de student.
GRIP Rekenen:
Ervaar zelf via een proeflicentie welke mogelijkheden de methode GRIP Rekenen biedt.
Meer weten over GRIP Rekenen en het inzetten van deze methode in het mbo?
Maak online kennis met de nieuwste methode voor het mbo. We informeren je graag over de inhoud en de mogelijkheden van de online leeromgeving van GRIP Rekenen.
De online meetings zijn:
Meld je aan voor een online kennismaking.
Klik hier voor dataDe rekeneisen zijn geordend in vijf functionele domeinen voor de mbo-niveaus 2, 3 en 4. Functioneel rekenen staat centraal voor de doelgroep. Per niveau zijn denkactiviteiten en handelingen verwerkt die van belang zijn om functioneel te kunnen rekenen, zoals probleemaanpak, (kritisch) informatie interpreteren en daar conclusies aan verbinden.
Thema’s
Functionele rekendomeinen
1. Grootheden en eenheden
2. Oriëntatie in de twee- en driedimensionale wereld
3. Verhoudingen herkennen en gebruiken
4. Procenten gebruiken
5. Omgaan met kwantitatieve informatie
Aanvullende rekendomeinen
Via het uitgebreide dashboard heb je optimale controle en sturing over studenten en klassen. Bovendien biedt het de mogelijkheid om:
De leeromgeving is speciaal ontwikkeld voor studenten die een BBL- en BOL-opleiding volgen op het mbo. Ieder domein bevat een combinatie van tekst en korte instructievideo’s. De combinatie van tekst en video zorgt ervoor dat het behandelde lesmateriaal efficiënter wordt verwerkt en makkelijker te begrijpen.
Neem zelf een kijkjeDoe gratis de test van 15 meerkeuzevragen en kom erachter hoe goed jij en je studenten momenteel zijn in rekenen op mbo-niveau.